top of page

כיצד הורים מבצעים מעקב אחר ילדיהם באמצעות שעון חכם?

עודכן: 14 בינו׳

ניטור מיקומו של ילדך מעולם לא היה קל יותר הודות לשעונים חכמים עם מעקב GPS. עם אפליקציה ייעודית, הורים יכולים לעקוב אחר מיקומו של ילדם בזמן אמת, ולספק שקט נפשי ואבטחה נוספת. על מנת לראות את מיקום הילד על המפה, על ההורה להיכנס לאפליקציה, להקיש על אייקון המיקום ולבצע ריענון מיקום. לאחר בדיקת המיקום במן אמת של האפליקציה יופיע אייקון המיקום על נקודה במפה שנותנת אינדיקציה על מיקומו של הילד על גבי המפה.


לחץ כאן לצפייה במדריך שימוש האפליקציה בזמן אמת של חברת MeWatch.



אבל אילו מצבי דיוק מיקום זמינים במכשירים אלה?


שלושת מצבי דיוק המיקום הנפוצים ביותר הם LBS, GPS ו-WiFi. מצב LBS, המייצג שירותים מבוססי מיקום, משתמש ברשתות סלולריות כדי לקבוע מיקום. עם זאת, הדיוק של LBS יכול להשתנות בהתאם לאיכות הרשת. לדוגמה, אם השעון החכם של ילדך משתמש ברשתות 2G או 3G, הסטייה יכולה להיות עד קילומטר אחד או יותר. מצד שני, אם יש לכם שעון חכם התומך ב-4G, הדיוק של מצב LBS יהיה הרבה יותר מדויק.

מצב המיקום המדויק ביותר הוא GPS מכיוון שהוא מסתמך על אותות לוויינים כדי לקבוע את המיקום. עם זאת, אם השעון החכם נמצא בתוך בניין, אותות GPS עשויים להיחסם, מה שמקשה על קביעת מיקומו של ילדכם. במקרה והילד נמצא בחוץ, המיקום יכול להיות מדויק ממש לרמת המטר (למרות שתמיד עלולה להיות סטייה).

מצב WiFi משתמש באותות מרשתות WiFi סמוכות כדי לקבוע מיקום. מצב זה יכול להיות מועיל כאשר מצבי GPS ו-LBS אינם זמינים או אינם מדויקים מספיק, אך החיסרון הוא שהוא מסתמך על זמינותן של רשתות WiFi באזור.


בעת בחירת שעון חכם עבור ילדך, חשוב לקחת בחשבון את מצב דיוק המיקום הזמין וכיצד הוא יעבוד בסביבות שבהן ילדך יהיה. כדאי גם לציין שחלק מהשעונים החכמים מאפשרים להורים לבחור באיזה מצב דיוק מיקום להשתמש. לכן, אם ילדכם בבית, תוכלו לעבור למצב LBS או WiFi כדי לקבל מיקום מדויק יותר.

בעוד שמצב GPS הוא המדויק ביותר, הוא לא תמיד אמין בכל המצבים. מצב LBS יכול להיות מדויק אם הרשת טובה, אבל עם רשתות 2G או 3G, הסטייה יכולה להיות עד קילומטר אחד או יותר. מצב WiFi יכול להיות שימושי כגיבוי כאשר GPS ו-LBS אינם זמינים. ועם שעונים חכמים התומכים ב-4G, הדיוק של מצב LBS הוא הרבה יותר מדויק. על ידי בחירת המצב המתאים למצב הנכון, ההורים יכולים לעקוב אחר מיקומו של ילדם בביטחון ושקט נפשי.


האזנה מרחוק: האזנה למרחקים ארוכים היא תכונה המאפשרת להורים להאזין לצלילים סביב השעון החכם GPS של ילדם מרחוק. תכונה זו יכולה להיות שימושית מאוד כאשר הילד נמצא בסביבה לא ידועה או לא בטוחה. ההורה יכול לשמוע את הקולות מסביב לשעון ולנקוט פעולה מתאימה במידת הצורך.


צילום תמונות מרחוק: צילום מרחוק הוא תכונה נוספת המאפשרת להורים לצלם תמונות באמצעות המצלמה בשעון החכם GPS של הילד. תכונה זו שימושית כאשר הילד נמצא בסביבה לא מוכרת, וההורה רוצה לראות מה קורה סביבו.


מצב כיתה: מצב כיתה הוא תכונה חיונית הזמינה בחלק מהשעונים החכמים המיועדים לילדים. תכונה זו מאפשרת לשעון להיכנס למצב שמונע מהילד להסיח את דעתו מהשעון במהלך שעות הלימודים. בעיקרון, כאשר מצב הכיתה מופעל, השעון יכול לבצע רק פונקציות בסיסיות כמו קביעת שעה וביצוע שיחות חירום לאנשי קשר שהוגדרו מראש. כל שאר הפונקציות בשעון כבויות לחלוטין על מנת לא לאפשר הסחת דעת של הילד בזמן שיעור.


כהורים, אתם עשויים לתהות מדוע ילדכם צריך לענוד שעון חכם לבית הספר מלכתחילה, או מדוע יש צורך להפעיל את מצב הכיתה במהלך שעות הלימודים. התשובה פשוטה: לשעונים חכמים לילדים יש תכונות רבות שיכולות להיות שימושיות מאוד עבור הורים שרוצים לעקוב אחר רווחתו ובטיחותו של ילדם.


עם זאת, בעוד שתכונות אלו יכולות להיות מועילות, הן יכולות גם להוות מקור להסחת דעת לילדים במהלך שעות הלימודים. בהקשר זה, תכונת מצב הכיתה יכולה להיות שימושית במיוחד מכיוון שהיא יכולה לעזור להבטיח שילדך יישאר ממוקד בלימודים וימנע הסחות דעת שעלולות להשפיע לרעה על חווית הלמידה שלו.

על ידי הפעלת מצב הכיתה במהלך שעות הלימודים, אתם יכולים להיות בטוחים שדעתם של ילדכם אינה מוסחת על ידי התראות, משחקים או פונקציות אחרות שעלולות להפריע לטווח הקשב שלהם. זה יאפשר להם להתרכז טוב יותר בלימודים ולהתפקד טוב יותר בבית הספר.


יתרה על כך, מצב הכיתה יכול גם לעזור למנוע מהילדים שלכם להסתבך עם המורה או הנהלת בית הספר. לבתי ספר רבים יש מדיניות האוסרת על שימוש בשעונים חכמים ובמכשירים אלקטרוניים אחרים בזמן השיעור ועל ידי הפעלת מצב הכיתה בשעון החכם של ילדכם, ניתן להיות בטוחים שהם אינם מפרים שום מדיניות או כללים של בית הספר.


נטרול שיחות נכנסות מזרים: על ידי חסימת שיחות נכנסות מזרים, אנחנו נוקטים בגישה יזומה להגנה על ילדינו מפני נזק אפשרי. על ידי חסימת שיחות מזרים אנחנו מונעים מהם גישה ישירה לילדינו. זה יכול לתת לנו שקט נפשי בידיעה שילדינו בטוחים מנסיון ליצירת קשר לא רצוי, לפחות דרך שיחות נכנסות מהשעון.

כמובן שבנוסף לחסימת שיחות נכנסות, כדאי גם ללמד את ילדינו על הסכנות שבדיבור עם זרים.


יש ללמד אותם על מדוע לעולם לא למסור מידע אישי, כגון השם, הכתובת או מספר הטלפון שלהם, למי שהם לא מכירים. יש צורך חזק מאוד לעודד אותם לספר למבוגר מהימן אם הם מקבלים שיחות או הודעות חשודות או לא נוחות.


חשוב לציין שלא כל הזרים הם אנשים רעים, וייתכנו מקרים שבהם ילדכם צריך לענות לשיחה ממישהו שהם לא מכירים. עם זאת, על ידי חסימת שיחות נכנסות מזרים, ניתן למזער את הסיכון שילדינו יבואו במגע עם מישהו שעלול להיות לו כוונות מזיקות.


שיחות וידאו ושיחות קוליות: שיחות וידאו ושיחות קוליות הן תכונות המאפשרות להורים לתקשר עם ילדם באמצעות השעון החכם GPS. תכונה זו שימושית כאשר הילד זקוק לעזרה או כאשר ההורה רוצה לבצע צ'ק-אין עם הילד.


כושר וניטור שינה: הנה כמה דרכים שבהן הורים יכולים לעקוב אחר הכושר של ילדם באמצעות שעון חכם:

ספירת צעדים: רוב השעונים החכמים מגיעים עם מד צעדים מובנה הסופר את מספר הצעדים שילדכם עשה במהלך היום. נתונים אלה יכולים להיות שימושיים בהנעת ילדכם לנקוט צעדים נוספים ולהישאר פעיל.

ניטור דופק: חלק מהשעונים החכמים מצוידים גם במד דופק שעוקב אחר הדופק של ילדכם לאורך כל היום. מידע זה יכול לעזור לך לקבוע אם ילדך עושה מספיק פעילות גופנית והאם הלב שלו בריא.

מעקב אחר קלוריות: בעזרת שעון חכם, תוכלו לעקוב אחר מספר הקלוריות שילדכם שורף במהלך היום. ניתן להשתמש במידע זה כדי לפקח על התזונה של ילדכם ולהבטיח שהם לא צורכים יותר קלוריות ממה שהם שורפים.

ניטור שינה: שנת לילה טובה חיונית לאורח חיים בריא. חלק מהשעונים החכמים מגיעים עם תכונת ניטור שינה שעוקבת אחר דפוסי השינה של ילדכם ומספקת לכם תובנות לגבי איכות השינה שלהם.

מעקב אחר פעילות: שעונים חכמים יכולים גם לעקוב אחר הפעילויות הספציפיות של ילדך כגון ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה ועוד. נתונים אלה יכולים לעזור לך להבין את רמת הכושר של ילדך ולקבל החלטות מושכלות לגבי הפעילות הגופנית שלו.

אתגרים ומטרות: שעונים חכמים רבים מגיעים עם אפשרות להגדיר יעדי פעילות יומיומית ולהתחרות עם חברים ובני משפחה. זו יכולה להיות דרך מצוינת להניע את ילדכם להישאר פעיל ולהנות בו זמנית.

על ידי שימוש בשעון חכם כדי לעקוב אחר הכושר של ילדכם, אתם יכולים לעקוב מקרוב אחר רמת הפעילות שלהם ולקבל החלטות מושכלות לגבי בריאותו. חשוב לציין כי בעוד שעונים חכמים יכולים להיות כלי שימושי במעקב אחר כושרו של ילדכם, חשוב תמיד לעודד את ילדכם לנהל אורח חיים פעיל ובריא באמצעות פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת.


לסיכום, שעוני GPS הם כלי מצוין להורים שרוצים לעקוב אחר מקום הימצאו של ילדם ולהבטיח את שלומם. התכונות הנדונות במאמר זה, כגון מיקום GPS, מיקום LBS, האזנה למרחקים ארוכים, צילום מרחוק, מצב שיעור, יירוט שיחות זרים, שיחות וידאו, שיחות קוליות, מעקב כושר וניטור שינה, נועדו כולן לספק להורים עם שקט נפשי. דוגמה אחת לשעון חכם GPS בטוח לילדים הוא Mewatch, המציע את כל התכונות הללו ועוד, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור הורים המחפשים שעון חכם GPS אמין ובטוח עבור ילדם.

bottom of page